MADDİ KAYGILAR SAĞLIKTAN ÖNCE GELİYOR

Merhabalar Ahmet Bey,
Sayfanızda çok güzel anlatmışsınız Lenfödem’lilerin varis çorabı giymesinin yanlış olduğunu. Ancak 20 yıldır Lenfödem hastasıyım 32 yaşındayım. Evimin kirasını mı ödeyeyim çorap mı alayım? 5 yıldır aynı Lenfödem parmaklığını kullanıyorum paramparça oldu. Çorap zaten yok oldu. Yıllardır varis çorabı kullanıyorum çünkü ucuz. İyileştirsin diye değil yani iyileşmek umudunu taşımak bu ülke şartlarında biraz komik. Öyle çekiyoruz diyelim. Koşullarım masaja bile gitmeye izin vermiyor. Bir adet bandaj olmuş 50-60 TL. Bir masaj toplamda en iyi ihtimalle 5000 TL’ye geliyor. Öğretmenim hiç bu kadar maaşım olmadı. O nedenle yazdıklarınız çok güzel ancak Türkiye’de maddi kaygılar sağlıktan önce geliyor ne yazık ki. Sevgiler.

ÇORAP GİYİYOR AMA ŞİŞLİK AYNI

Ahmet Bey merhabalar,
Biz Manisa’nın Alaşehir ilçesinde oturuyoruz, 8 yaşında kızım var. Geçen sene nisanda sağ ayağının şiş olduğunu fark ettim. Hemen en yakın hastaneye götürdüm.“Lenfödem teşhisi” konuldu. “Hasta çok olduğu için yatış yapamıyoruz” dediler. Ocakta yatışımız oldu. Bir ay bandaj tedavisi uygulandı sonrasında yurt dışından çorap siparişi verdik. 3 aydan beri çorap giyiyor ama şişlik aynı. Lütfen bana bir yol gösterip yardım eder misiniz?

NE YÜRÜYEBİLİYOR NE UYUYABİLİYORUM

Uzun zamandan beri hem Lenfödem hem de Venöz yetmezlik hastasıyım. Maalesef ven kapakçıklarım geri kaçırıyor. Yaşım 78 ve İzmir Bornova'da oturuyorum. Yıllardır sabah akşam Doxium 1000 mg kullanıyorum. 10 gün önce sol dizim boşalınca düşerek sağ dizimi şiddetle taşa vurdum. Muazzam bir iç kanama meydana geldi ve dizim ve aşağısı çok şişti. Buz tedavisi Eau DE Goulard tatbiki ile on gündür tedavi etmeye uğraşıyorum fakat belli bir bölgede bacağımın ortasında şiddetli bir ağrı var. Ne yürüyebiliyor ne de uyuyabiliyorum. Bu yaşta hastaneye de gitmem imkansız bana ne tavsiye edebilirsiniz. Çok müteşekkir kalırım. Saygılarımla

KENDİMİ BİLDİM BİLELİ KİLOLUYUM

28 yaşındayım ve kendimi bildim bileli kiloluyum daha sonra zayıfladım ama bacaklarım asla zayıflamadı ve hep ağrı var. Varis var bacaklarımda ona bağladım hep ama lazer tedavisi oldum, kılcal damarlarım arttı. Özellikle üst ön bacağımda vat arka alt baldırımda diz kapağımın arkasında hep bir ağrı var. Spor yaptıktan sonra bir şişiyor gibi oluyor sonra geçiyor ama incelme olmuyor yani özellikle son 3 senedir ne yaparsam yapayım spor diyet incelme olmadı kollarımda aynı şekilde ağrı nadir oluyor, kollarımda uyuşma daha çok.

NE YESEM ÖDEM YAPIYOR

Merhabalar,
Ben 41 yaşındayım. Mide ameliyatı oldum 5 yıl önce ama iki kaşık ile tıkanıyorum, üçüncü kaşıkta direkt kusuyorum. Yani ne yesem hepsini çıkarıyorum, 5yıldır böyle. Hep aç geziyorum fakat yediklerimi kustuğum halde, ekmek yediğimin ertesi gün bakın yineliyorum ne yesem çıkarıyorum ve iki kaşık kadar yediklerim ama buna rağmen hala ödem tutuyorum. Kaç defa liposuction oldum ama basen bölgem diz bölgem ve üst bacaklarım hala kalın. En kötüsü yediklerimin geneli ödem yapıyor. Maydanoz ödem attırıcı, bu bile bana ödem yapıyor. Çıldıracağım! Dün yarım lahmacun yedim ve hepsini inanın kusarak çıkardım ama sabahleyin tam 1,5 kilo fazla çıkıyorum. 2-3 hafta asla o ödemi atamıyorum bir de üstüne bu 2-3 hafta içinde azcık kuş kafası kadar ekmek daha alsam üstüne bir kilo daha koyuyor. Anlatabildim mi? Yardım edin lütfen dayanamıyorum. Benim kollarım ve sırt bölgemde de aynısı var. Buralarda da hemen ödemin etkisi görüyorum.

fullsizerender_1.jpg

Yasal Uyarı

Bu sitenin içeriği ziyaretçilerini bilgilendirmeye yönelik hazırlanmış olup sağlıkla ilgili konularda tıbbi teşhis, tedavi veya reçete bilgisi özelliği taşımaz. Site, sağlıkla ilgili tüm konularda en doğru bilginin hastayı muayene eden doktorundan öğrenilebileceğini savunur. Sitedeki bilgiler bu amaçla kullanılmamalıdır. Bu bilgilerin yanlış anlaşılması veya kullanılmasından doğabilecek mağduriyetlerden bu site sorumlu tutulamaz.Bu sitedeki bilgileri kopyalama, nakletme veya diğer kullanımlar kesinlikle yasaktır. Web sitesindeki bilgilerin kullanımı 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu hükümlerine ve site sahibinin iznine bağlıdır. Tüm kullanıcılar yukarıda belirtilen yasal uyarıyı tamamen ve çekincesiz olarak kabul etmiş sayılırlar.